Toimintasuunnitelma

Kemijärven seniorit ry

TOIMINTASUUNNITELMA vuodelle 2019

YLEISTÄ

Kemijärven Kansallinen eläkeläisseura on perustettu 27.4.1984 ja muutettu nykyisen nimiseksi syyskokouksessa 2014. Yhdistyksen kuukausitapaamiset järjestetään entiseen tapaan eri aiheiden parissa. Niistä tiedotetaan kahdesti vuodessa jaettavassa tapahtumakalenterissa, paikallislehden muistilistalla, sähköpostilla ja kuukausitapaamisissa.

TOIMINTA

Pidetään sääntömääräiset kokoukset: kevätkokous viimeistään maaliskuun 15 päivänä ja syyskokous viimeistään marraskuun 15 päivänä. Osallistutaan Senioriliiton ja Senioripiirin järjestämiin kokous-, koulutus- ja virkistystilaisuuksiin ja retkiin. Järjestetään kuukausitapaamisia, joihin pyritään järjestämään ajankohtaisista aiheista esitelmiä, käyntejä taidenäyttelyissä, konserteissa, teatteriesityksissä ja muissa kulttuuriin ja liikuntaan liittyvissä tapahtumissa. Tehdään yhdistyksen järjestämiä retkiä lähiympäristöön ja kauemmaksikin teemoja vaihdellen. Jäsenhankinta on jatkuvaa toimintaa.

TALOUS
Yhdistyksen tulot muodostuvat pääasiassa:

• jäsenmaksuista
  • tilaisuuksien tarjoiluista
  • arpajaistuloista
  • Senioripiirin kautta on mahdollista saada KANSIOn avustusta pitempikestoisista tapahtumista

Talouden hoitamisesta on laadittu erillinen talousarvioehdotus.

MUU TOIMINTA

Yhdistyksen tarkoituksena on mm. jäsenten välisen vuorovaikutuksen lisääminen, liikuntaharrastusten edistäminen, sekä erilaiset henkiseen hyvinvointiin ja -aktiivisuuteen tähtäävät toimet. Tehdään yhteistyötä piirin muiden yhdistysten kanssa. Osallistutaan mahdollisuuksien mukaan yhteistoimintaan toisten kemijärveläisten eläkeläisjärjestöjen kanssa. Jatketaan toimintaa mahdollisuuksien mukaan erilaisissa kerhoissa mm. liikunta, kuntosali, vesijumppa, tietotekniikka ja pyritään järjestämään myös muistikerhotoimintaa. Järjestetään yhdistyksen jäsenistön keskinäistä avunantoa mm.:

• kuljetuspalveluja kuukausitapaamisiin, kokouksiin ym. yhteisiin tilaisuuksiin
  • muutoissa
  • pienissä teknisissä ongelmissa
  • esim. taulujen ja valaisimien kiinitykset, raskaiden esineiden siirrot jne.

Käytännön järjestelyt hoituvat puheenjohtajan, sihteerin tai hallituksen jäsenten kautta. He neuvottelevat miten ja kuka voisi asian hoitaa.

Hallitus